Pastoraal

Het pastorale team engageert zich om te inspireren, onze school te laten samen-leven en om het samen-zijn op school warmer te maken.
Met het jaarthema ‘verwondering’ verzamelden we begin september met de hele school in Het Perron voor een startmoment. Het werd een moment met warme woorden, muziek, dans en instrumenten, voor én met leerlingen.

Op school laten we graag ons warm hart zien en steunen we niet alleen Damiaanactie, maar ook Plan International. Deze welzijnsorganisatie zet zich dagelijks voor de meest kwetsbare kinderen in. Ons Plan Kindje in Burkina Faso steunen wij met onder andere een ijsjesverkoop op de speelplaats. Zo kunnen wij jaarlijks een mooie gift storten die ons Plan Kindje en projecten in de nabijgelegen gemeenschappen ten goede komen.

DANKZIJ HET PLAN OUDERSCHAP KUNNEN DE PLAN KINDEREN DE WEG NAAR ONAFHANKELIJKHEID EN VRIJHEID OPGAAN.

Ook Koffiestop is een jaarlijkse traditie waarmee we bij een kopje koffie en een ontbijt Broederlijk Delen steunen in hun strijd tegen armoede en onrecht.

Warmte en christelijke waarden worden ook elk jaar op een eigentijdse manier vertaald in een zinvolle kerstviering in de kathedraal in Ieper.