Historiek

Onze school heeft een geschiedenis die teruggaat tot de 16de eeuw. Sinds 1997 maakt ze deel uit van een scholengemeenschap.

1588

Onze school kent een lange voorgeschiedenis: in 1588 begonnen de zusters Roesbrugge Dames met onderwijs. Eeuwenlang zetten zij zich in voor meisjesonderwijs in hun abdij Onze-Lieve-Vrouw-ter-Nieuwe-Plant in Ieper.

In 1952 startten de zusters met een gesubsidieerde katholieke meisjeshumaniora.

Sinds 1994 is de school gemengd voor algemeen secundair onderwijs.

1997

Het Lyceum behoort sinds 1997 tot de scholengemeenschap Sint-Maartensscholen Ieper.

Sinds 1 september 2013 is het Lyceum een eerstegraadschool.

De school streeft de totale vorming van de persoon na en baseert zich op de levenshouding die gegroeid is uit de bijbels-christelijke geloofstraditie. De school zorgt er voor dat alle leerlingen optimale ontplooiingskansen krijgen en oriënteert hen naar de tweede graad.

We willen dat de leerlingen, personeel, ouders en de buitenwereld zien dat de school kwalitatief hoogwaardig onderwijs op een hedendaagse en pedagogisch verantwoorde wijze aanbiedt.