Leerpad Latijn

In het leerpad Latijn verdiepen we ons, naast de algemene vorming, verder in de Latijnse taal. In het leerpad Latijn kan je de keuze maken uit een extra lesuur uitdagende Wiskunde of een lesuur Mens & Economie.

We zoomen onder andere in op het werkwoord en de naamvallen en bouwen zo verder op de stevige basis die in het eerste jaar werd gelegd. Je taalinzicht vaart er wel bij! Ook wat de lectuur betreft, zetten we grote stappen vooruit door bewerkte authentieke teksten te lezen, vaak met een link naar historische topics. In de cultuurlessen reizen we heel wat af, met als hoogtepunt een échte excursie naar Valkenburg (Nederland) en Xanten (Duitsland), speurend naar sporen uit het verleden. Interessante uitdagingen genoeg op je bord in vijf lesuren Latijn per week, dus!

Latijn - optie Wiskunde

Kies je voor de optie Wiskunde, dan krijg je wekelijks een extra uur wiskunde, waarbij uitdagende leerstof en moeilijkere oefeningen aan een sneller tempo aan bod komen.

Latijn - optie Mens & Economie

Ga je voor de optie Mens & economie, dan maak je wekelijks één uur kennis met economische en humane wetenschappen.

Lessentabel

Mens & economie-1
Kompas11

Inschrijven

Wil je graag meer informatie of wil je graag inschrijven voor een van onze studierichtingen?

En wat na het 2de jaar?

Het Lyceum is een eerstegraadsschool. Dat betekent dat je in deze school enkel het eerste en tweede jaar van het secundair onderwijs kan volgen. Heel wat leerlingen kiezen na het Lyceum voor één van de studierichtingen van het College, maar ook andere opties zijn mogelijk.