Leerpad Moderne talen & Wetenschappen

Heb je een grote interesse in moderne talen en wetenschappen, dan is deze richting een aanrader! In dit leerpad kom je, naast de brede algemene vorming, 5 uren per week in contact met de vakken ‘moderne talen’ en ‘wetenschappen’.

In het vak ‘moderne talen’ vergroot je je taalvaardigheid in zowel Nederlands, Frans als Engels. Je leert de cultuur van verschillende landen beter kennen en je gaat er creatief mee aan de slag. In het vak ‘wetenschappen’ maak je kennis met biologie, fysica en chemie.

Nadat je zelf individueel of in kleine groepjes experimenten hebt uitgevoerd, volgt de theorie en de oefeningen. Daarnaast ga je in de projecten zelfstandiger aan het werk.

Moderne talen & Wetenschappen – optie Talen

Kies je voor de optie Talen, dan volg je 3 uur per week het vak moderne talen en 2 uur per week het vak wetenschappen. In het upgrade-uur maak je via het vak mens & economie 1 uur per week kennis met economische en humane wetenschappen.

Moderne Talen & Wetenschappen – optie Wetenschappen

Ga je voor de optie Wetenschappen, dan krijg je 3 uur per week het vak wetenschappen en 2 uur per week het vak moderne talen. Hier is het upgrade-uur een extra uur wiskunde, waarbij uitdagende leerstof en moeilijkere oefeningen aan een sneller tempo aan bod komen.

Lessentabel

ICT11
Sportwetenschappen--

Inschrijven

Wil je graag meer informatie of wil je graag inschrijven voor een van onze studierichtingen?

En wat na het 2de jaar?

Het Lyceum is een eerstegraadsschool. Dat betekent dat je in deze school enkel het eerste en tweede jaar van het secundair onderwijs kan volgen. Heel wat leerlingen kiezen na het Lyceum voor één van de studierichtingen van het College, maar ook andere opties zijn mogelijk.