Meters & Peters

De overgang naar de grote school willen we zo vlot mogelijk laten verlopen en daarom zijn ook de meters en de peters, enthousiaste leerlingen van het 2de jaar erbij op al die eerste spannende momenten voor de eerstejaars.

wegwijs

In het Lyceum vinden we het belangrijk dat nieuwe leerlingen zich goed voelen op school en de meters en de peters uit het 2de jaar zorgen elk jaar opnieuw voor onmiskenbaar veel plezier bij de leerlingen uit het 1ste jaar.

Eind augustus helpen de meters en de peters eerstejaars wegwijs maken op een onthaaldag. Ook op de allereerste schooldag zijn ze er om de eerstejaars op de speelplaats een warm welkom te bezorgen. In de loop van september gaat elke klas met de meters en de peters op klaspicknick en ook een spelnamiddag en een heuse bingoavond staat op het programma.