Leerpad Grieks-Latijn

Wordt je nieuwsgierigheid geprikkeld om een tweede klassieke taal te leren? Dan is het leerpad Grieks-Latijn voor jou de geknipte richting!

Grieks

In dit leerpad leer je een nieuw alfabet en achterhaalt via de Griekse woordenschat hoeveel Nederlandse woorden met het Grieks verwant zijn. Je ontdekt dat ook de Grieken naamvallen gebruiken en dat hun mythologische verhalen echt om van te snoepen zijn.

Latijn

Naast 3 lesuren Grieks per week staan er ook 4 uur Latijn op het programma. Een ideale combinatie voor wie graag uitgedaagd wordt door talen en cultuur en de leerstof van de algemene vakken vlot weet te verwerken.

Lessentabel

Grieks3
Kompas1

Inschrijven

Wil je graag meer informatie of wil je graag inschrijven voor een van onze studierichtingen?

En wat na het 2de jaar?

Het Lyceum is een eerstegraadsschool. Dat betekent dat je in deze school enkel het eerste en tweede jaar van het secundair onderwijs kan volgen. Heel wat leerlingen kiezen na het Lyceum voor één van de studierichtingen van het College, maar ook andere opties zijn mogelijk.