1ste graad

Lyceum, Heilige Familie, Immaculata en VTI vormen samen een eerstegraadsschool.

In onze school wordt de eerste graad A met uitbreiding aangeboden . We spreken van 1AU (1A uitbreiding) en 2AU (2A uitbreiding). Alle vakken worden gegeven in een sneller tempo, waardoor er meer tijd is voor uitbreidings- en verdiepingsdoelen.

Start je op onze school in het eerste leerjaar Au dan krijg je een stevige basis voor je verdere schoolloopbaan. Je volgt een veelzijdige opleiding met een heel ruime keuze aan toekomstmogelijkheden. De nadruk ligt op algemene en theoretische studievakken. Vanuit je interesses en talenten kies je in het 1ste leerjaar Au in het Lyceum voor het leerpad Latijn of het leerpad Moderne talen & Wetenschappen.

Algemene vorming

Je komt in aanraking met verschillende vakken. Zo word je aangesproken op je interesses en mogelijkheden en kan je ontdekken in welke domeinen je verder wil.

Kompas

In het eerste jaar krijg je tijd en ruimte om op verkenning en ontdekking te gaan.

Leerpad

Vanuit je interesses en talenten kies je een leerpad.

Horizons

In een horizon werk je mee aan een uitdagend project. Zo kan je verschillende richtingen verkennen en je andere talenten ontdekken.