Laptop

ICT en digitale media zijn niet meer weg te denken uit onze leefwereld. We vinden het als school belangrijk om elke dag opnieuw de digitale vaardigheden van onze leerlingen aan te scherpen. Goede digitale vaardigheden zijn immers een troef in de verdere loopbaan en het dagelijks leven van onze leerlingen. Daarom investeren we ook in degelijke ICT-infrastructuur.

In het schooljaar 2024-2025 kopen of huren leerlingen in het 1ste jaar via een webshop in samenwerking met onze partner Signpost een toestel met de juiste specificaties. Deze laptop wordt volledig gebruiksklaar geleverd in een schokbestendige hoes met een kwalitatieve dienstverlening, waaronder een vervangtoestel bij defecten. Zo beschikt de leerling steeds over een 100% werkende laptop.

Elke leerling van het 2de jaar krijgt een eigen laptop in bruikleen die vaak gebruikt wordt in de lessen. De laptop blijft eigendom van de school maar moet elke avond mee naar huis genomen worden, zodat ook thuis leerlingen hun laptop kunnen gebruiken voor taken en om zich voor te bereiden voor toetsen en proefwerken.

Door het laptopproject te combineren met een snelle, draadloze internetverbinding en door een goed uitgerust ICT-infrastructuur in de klaslokalen, creëren we een hedendaagse en krachtige leeromgeving afgestemd op de digitale vaardigheden die leerlingen nodig hebben.